کافی نت «نیک نت»-شعبه مشهد

ارائه انواع خدمات اینترنتی در مشهد مقدس - همراه: 09354114534

تبلیغات
هر روز یک داستان

    برای مطالعه بروی تصویر کلیک کنید
مترجم سایت
بایگانی
نویسندگان
تماس زنده با مدیریت

ساعت فرینتی
آخرین نظرات

دیدگاه کلی از رسانه بیان

  • زکات علم، نشر آن است. هر بلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از بلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای بلاگ ها است.
  • مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار! اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.
  • گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.
  • بلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند بلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز به تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.
بخشهای مختلف سایت
       

مرورگر شما قابلیت نمایش این قسمت را ندارد

مالیات و دروغ های شاخدار

مهزیار نیک فرجام | چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۱ ق.ظ

 هر چقدر که به روزهای آخر تیرماه نزدیک می شویم تب مالیات و پر کردن اظهارنامه های مالیاتی بیشتر می شود و کسبه بیشتری برای پر کردن اظهارنامه مراجعه میکنند که فارغ از انجام شدن و یا نشدن کارشان ، با موضوعاتی برخورد میکنیم که گاهی ما را بشدت میخنداند و یا گاهی سبب می شوند تاسف بسیار  بخوریم . بطور مثال چند روز پیش یکی از کسبه منطقه که خواروبار فروشی متوسطی در سطح شهر دارد برای پر کردن اظهارنامه وارد شد و وقتی به قسمت ثبت درآمدهای وی رسیدیم طوری اعداد و ارقام داد که سودش در سال شد ۲۴۰۰۰ تومان !!! نمیدانستیم بخاطر این دروغ بزرگش بخندیم و یا بابت نداری اش گریه کنیم و برایش گلریزان بگیریم .


tad expert


یکی نیست بگوید مرد حسابی !!! تو خیال کرده ای ممیزین اداره دارایی نمیفهمند که تو داری در روز روشن دروغ میگویی !!! سود یکسال ات می شود ۲۴۰۰۰ تومان !!!

وقتی از او پرسیدم : یعنی یکسال صبح تا شب می روی مغازه و دست آخر سود یکسالت می شود بیست و چهار هزار تومان !!!!  گفت : آره والا سود نداریم که !!! خیلی خندیدم به حال مردمی که لااقل اگر میخواهند دروغ هم بگویند از روی بی سوادی بلد نیستند درست و درمان دروغ بگویند … در حال حاضر و با این وضعیت قیمت ها یک خواروبار فروشی خیلی ساده و کوچک حداقل روزی ۵۰۰ هزار تومان به بالا در روز فروش دارد و لااقل روزی ۱۰۰ هزار تومان سود که در ماه حدود سه میلیونی سود خواهد داشت و در سال حدود ۳۶ میلیون سود که صد البته برای سوپرمارکتهای بزرگ تر این رقم سه تا ده برابر بیشتر است ، حال چطور می شود که سود سال یک خواروبارفروشی می شود ۲۴ هزار تومان ، الله اعلم   …

وقتی حساب میکنی که سود سالیانه یک خواروبار فروشی می شود ۲۴۰۰۰ تومان یعنی ماهیانه ۲۰۰۰ تومان و روزانه ۶۶ تا تک تومانی درامد داشته است . یعنی فقط روزی یک شکلات ۵۰ تومانی فروخته است …. چه ملت صادقی داریم خدایی …درتمام ایام ثبت اظهارنامه تقریبا تمام اقشار کسبه همینگونه هستند و هنگام اظهار و ثبت درآمد که می رسد به در و دیوار می زنند که ثابت کنند ما بدبختیم و هیچی نداریم و اصلا مغازه در طول سال بسته بوده است و سودی نداریم و … که من بشوخی به خیلی هایشان میگویم اگر سودی نداری و مغازه ات بسته است من حاضرم مغازه ات را تحویل بگیرم که سریعا با واکنش طرف مواجه می شود که نه بیشتر برای سرگرمی خودمان مغازه می رویم اگرنه انصافا سودی ندارد … خیلی هایشان هم خیال میکنند ما مامور دارایی و مالبات هستیم و شروع میکنند داستان زندگی شان را میگویند و از نداری و بدبختی و مریضی و ورشکستکی شان میگویند طوری که دل ما بسوزد و کمتر بزنیم اما سریعا به آنها توضیح میدهیم که پدرجان ما مامور دارایی نیستیم که برای ما آه و ناله میکنید ما فقط ثبت کننده اظهار نامه شما هستیم و شما هم باید راستش را بگویید و در صورتی که دروغ بگویید مسئولیش پای خودتان است و ما هر چه شما بگویید را ثبت میکنیم حالا راست و دروغش پای خودتان …

شاید خیلی ها بگویند قرار نیست که هر چه ما در می آوریم را بدهیم اداره مالیات و صد البته این درست است و اصولا در بحث درآمد و میزان آن همین بس که درامد شامل میزان سود منهای خرجکردهای جاری و شخصی است و در حقیقت مانده پولی است که شخص میتواند از آن ماه پس انداز نماید اما وقتی هم قرار است این اعداد و درامدها خوداظهاری شود دیگر نباید دارایی را نادان فرض کرد بلکه آنها بواسطه اینکه تمام کسبه درامدشان را اعلام میکنند با یک حساب سرانگشتی ساده میتوانند ریز درامد شما را هم بگویند چرا که بطور مثال وقتی خواروبار فروشی کناری شما اعلام کرده در سال ۲۰ میلیون سود دارد و شما اعلام کردی در سال یک میلیون سود داری معلوم است شما دارید دروغ میگویید . در هر صورت امیدواریم روزی فرابرسد که هرگز دروغ نگوییم و حتی اگر قرار است دروغ بگوییم درست و درمان دروغ بگوییم و بقول قدیمی ها کار نیکوکردن از پر کردن است …

منبع : http://www.kolbeh-sabz.ir

  • مهزیار نیک فرجام

مالیات و دروغهای شاخدار

نظرات  (۱)

واقعاً

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی